مدیریت دانش

مدیریت دانش (Knowledge management )، مدیریت دانایی یا مدیریت اندوخته‌های علمی به معنای در دسترس قرار دادن نظام‌مند اطلاعات و اندوخته‌های علمی است، به گونه‌ای که به هنگام نیاز در اختیار افرادی که نیازمند آنها هستند، قرار گیرند تا آنها بتوانند کار روزمره خود را با بازدهی بیشتر و موثرتر انجام دهند. مدیریت دانش شامل یک سری استراتژی و راهکار برای شناسایی، ایجاد، نمایندگی، پخش وتطبیق بینش ها و تجارب در سازمان می باشد.برنامه اجرایی مدیریت اندوخته‌های علمی بر این دو جزء اصلی بنا می‌شود:

  • فرآیندهایی که این اندوخته‌ها را مدیریت می‌کنند،
  • ابزار و تمهیداتی که دسترسی به این سرمایه‌های علمی را آسان می‌کنند.

ما برای شما ابزارهایی کاربردی و موثر فراهم ساخته ایم تا به سادگی بتوانید از تکنیک های مدیریت دانش بهره مند شوید، ابزار های ما یکپارچه با وب سایت شما با حداقل هزینه، مزیت رقابتی،سرعت و کیفیت بیشتر را برای شما فراهم می‏‏سازند.وب سایت شما میتواند پایگاه دانش شما باشد، رابطی عالی بین شما و مشتریانتان، پشتیبانی عالی برای شما و همکارانتان و بستری مناسب برای ارتباطی بهتر، اگر کسب و کار شما کوچک است و به دنبال ابزار هایی ساده با کارآیی بالا هستید ما خدمات زیر را برای شما فراهم میسازیم :

  1. مطالعات موردی (Case Studies) : پایگاهی از مطالعات موردی شامل مهمترین نکات و درس های آموخته شده از پروژه ها به صورت طبقه بندی شده 
  2. نقشه دانش : دانش سازمانی را موقعیت یابی کنید و از آن در زمان مناسب بهره ببرید.
  3. همکاری مجازی :همکاری بر روی پروژه از راه دور شامل اشتراک فایل،تقویم،مدیریت وظایف،مدیریت ارتباطات،مدیریت تغییرات
  4. پایگاه دانش:ذخیره کلیه اطلاعات سازمانی به صورت طبقه بندی شده و با امکان کنترل پیشرفته دسترسی و ذخیره سوابق تغییرات و امکان بازیابی نسخه های قدیمی
  5. وبلاگ ها : ایجاد وبلاگ برای اعضای سازمان 
  6. دانشنامه ها: ایجاد دانشنامه های قابل ویرایش توسط اعضا و پیگیری تغییرات 
  7. سیستم رتبه بندی و امتیاز دهی: امتیاز دهی خودکار به اعضا بر اساس فعالیت ها جهت ایجاد انگیزه جهت مشارکت در اشتراک دانش
  8. سیستم تگ گذاری: امکان طبقه بندی اطلاعات توسط اعضا به صورت گروهی جهت افزایش کیفیت طبقه بندی و دسترس پذیری کاربردی تر محتوا
  9. جستجوی سازمانی: پیاده سازی سیستم های سازمانی جستجو مبتنی بر Apache SOLR یکپارچه با سیستم مدیریت وب سایت
  10. دایرکتوری سازمانی : خدمات،محصولات و یا منابع سازمانی (انسانی،مالی،فناوری،اطلاعاتی) را به صورت طبقه بندی شده در سازمان دسترس پذیر کنید. به عنوان مثال میتوانید فهرست طبقه بندی شده از مهارت های کارکنان خود داشته باشید و یا فهرستی با جزئیات از سعب و نمایندگی ها.